הוא הלך בשדות

הוא הלך בשדות

שלישי, 6.2.2018, 19:30, אולם בנציון כנרת

אולי סיפור האהבה הגדול והמרגש ביותר שנכתב לבמה הישראלית

מאת: משה שמיר
בימוי: כפיר אזולאי
משתתפים: אגם רודברג גל אמיתי  ועוד'

הימים – ימי מלחמת השחרור. המתח הרב השורר באויר מורגש כשבני הקיבוץ הצעירים יוצאים לפעולות הפלמ"ח, וחלקם לא שבים. במקביל, פליטי מלחמת העולם מגיעים ארצה.

מיקה היא פליטה שכזאת – יפה, גאה, שומרת את עברה השביר בסוד והיא מתאהבת באורי, בן הקיבוץ יפה הבלורית, הרגיש, המחוספס, האמיץ. הוריו של אורי, רותק'ה ווילי, נפרדו זה עתה בגלל גלישת המעשה האידיאולוגי של הקמת המדינה החדשה אל תוך התא המשפחתי – וילי עסוק בהבאת פליטים לארץ. רותק'ה מנסה למנוע בכל יכולתה שאורי שלה ייצא למערכה. הוא מתגייס לפעולה אחת אחרונה ומשאיר את מיקה בהריון ממנו, פרי לאהבה שאין לה תכלית בארץ אוכלת בניה.

יצירתו האלמותית של משה שמיר נכתבה כרומן, עובדה לבמה ולקולנוע ורכשה מקום של כבוד בהיסטוריה של המחזאות הישראלית החדשה. כעת עולה סיפור האהבה המרתק והיפהפה הזה בגירסה חדשה שתוהה אחרי ששים שנה אם משהו השתנה.

הביקורות משבחות

"הצגה חזקה ועוצמתית... גל אמיתי ואגם רודברג מצליחים לבנות דמויות מרגשות ורבות ניואנסים... השילוב של עבודת הבימוי הקיצבית, העיבוד הטקסטואלי המתוחכם והמשחק המורכב, יוצרים גרסה הרבה יותר בוגרת המתאימה לעולם המפוכח שלנו" ידיעות אחרונות
"דמותה של מיקה בגרסה החדשה בבימויו האנרגטי של כפיר אזולאי מרתקת, ובמשחקה של אגם רודברג היא הופכת להיות בשר ודם, חי, מדמם, מתחשבן, מאוהב, תובעת את חלקה בחיים, ושולטת בגורלה. רודברג מעצימה בעיצוב שלה את מרכיבי היכולת והנכונות של מיקה להיקלט בחברה, שכפיר אזולאי עשה כמעט הכל כדי לעצב סביבה עם אנסמבל השחקנים המצוינים שלו חברה שרוצה לפלוט אותה בכוח... גל אמיתי בתפקיד הזה זוהר נערות¬גברית מהרגע הראשון, ושופע את הקסם הנדרש על ידי החברה. אבל העיבוד, הבימוי והמשחק מדגישים דווקא את היותו לא¬גיבור, לא¬מאהב, לא¬חבר ואפילו לא בן להוריו הממושברים. אמיתי חי את היוהרה הזאת מצוין ומעצב ברוך ועידון את מה שיהיה מיתוס ואנדרטה, עם שירים ונוסטלגיה" הבמה
"הוא הלך בשדות בבית ליסין מצליח לצקת תובנות חדשות למחזה המיתולוגי... הצגה מרשימה ואסתטית שמצליחה לרענן את המיתוס... כל השחקנים עושים עבודה מצוינת ובראשם רודברג ואמיתי שיצקו לדמויותיהם של אורי ומיקה תובנות חדשות ויצרו דמויות עמוקות ומורכבות" כלכליסט
"כל הכבוד לתיאטרון בית לסין שחוזר ומעלה (למען הדורות החדשים שלא ידעו ולמען אלה שעדיין המיתוס הזה חקוק בזיכרונם וצובט את ליבם), את המחזה הכה מרגש, הכה נוגע ללב כולם, בביצוע כה משובח ומרטיט" ניוז 1